Huwelijken

Accommodatie

Hoe groot is de feestzaal?
Onze gerestaureerde “schuur” heeft een lengte van 32 m en een breedte van 15. Deze ruimte biedt plaats aan ongeveer 500 personen in walking dinner en aan maximum 300 zittende personen.

Hoe ziet een standaardtafel eruit?
Wij voorzien standaard op de tafels een zwart tafelkleed, bestek, glazen, bordeaux servet en een zout-en pepervatje. Qua decoratie bent u dus volledig vrij om zelf iets te voorzien op de tafels. De servetten worden door ons geplooid op deze manier. Indien u de servetten liever op een andere manier laat plooien, dienen wij dit zeker 3 weken op voorhand te weten.

Zijn er stoelen en tafels aanwezig?
Het is zo dat wij beschikken over voldoende standaardmeubilair, dat houdt in: receptie-& zittafels, beiden voorzien van zwarte tafellakens. Tevens beschikken wij over comfortabele bordeaux stoelen met optioneel beige stoelhoezen.

Welk soort tafels zijn er?
Wij beschikken over een groot aantal ronde tafels in 2 verschillende formaten. Kleine ronde tafels voor maximum 8 à 10 personen en grote ronde tafels voor 10 à 12 personen.

Daarnaast hebben wij ook rechthoekige tafels die ideaal zijn als eretafel.

Is er ruimte voorzien voor kinderen?
Als het mooi weer is, is de uitgebreide speeltuin op ons domein zeker een extra troef. De kinderen kunnen zich naar hartenlust uitleven in onze uitgebreide speeltuin met elektrische carrousel, springkasteel, trampolines en nog veel meer. Daarnaast kunnen ze ook kennismaken met de verschillende dieren op het domein.
Verder kan u ook gebruik maken van onze mezzanine die grenst aan onze Jaurieuzaal. Deze is ideaal voor kinderen en is groot genoeg zodat de kinderen zich naar hartenlust amuseren terwijl jullie vlakbij zijn.  Voorzie een babysitter zodat uw genodigden ten volle van uw feest kunnen genieten.

Sfeer

Is er tijd voor eventuele optredens, sketches?
Deze is er zeker. Het is misschien wel beter dit met de zaalverantwoordelijke af te spreken, zodat men zich daar kan aan aanpassen en er rekening mee kan gehouden worden voor de tijdsplanning van het opdienen van de gerechten.

Welke apparatuur moet de DJ meebrengen, indien wij kiezen voor een eigen DJ?
Kies je voor een eigen DJ, dan is deze verplicht in te pluggen in ons geluidssysteem (XLR-aansluiting). Daarnaast zijn er ook twee draagbare micro’s inbegrepen.

Kunnen we vooraf een playlist afgeven?
Onze huisDJ beschikt over een breed assortiment aan muziek en hierdoor kan hij inspelen op de wensen van het publiek. Vooraf een playlist afgeven is dus zeker mogelijk.

Receptie + diner

Is het mogelijk onze eigen dranken te voorzien?
Het is mogelijk om voor cava, crémant, champagne of de wijnen aan tafel te werken met een kurkrecht.
Andere dranken mag u niet zelf voorzien, wel kan er gewerkt worden met een forfait of prijs per consumptie.

Kunnen de menu’s gewijzigd worden?
De menu’s zijn samengesteld door onze chefkoks en de gerechten zijn dus goed op elkaar afgestemd. Het is echter wel zo dat alles steeds bespreekbaar is.

Financiële zaken

Moet er een waarborg worden betaald?
Bij reservatie betaalt u € 1000,00 hiermee blokkeert u ook meteen de door u gekozen datum. De waarborgsom wordt zonder rente na afloop van uw feest/evenement verrekend op de eindafrekening, verminderd met de vergoeding voor eventueel aangerichte schade.

Moet alles in één keer betaald worden?
Neen, wij werken met enkele schijven. Ter vastlegging van uw reservatie betaalt u een waarborg. Zes maanden voor uw feest betaalt u een 1ste voorschot ten bedrage van minstens 25% van het geschatte totaalbedrag. Drie maanden voor uw feest, betaalt u opnieuw een voorschot van ongeveer 25%. Één maand voor uw feest betaalt uw een 3e voorschot ten bedrage van minstens 25% .Na afloop van uw feest volgt er een laatste eindafrekening.

Overnachting – B&B

Indien we een kamer gereserveerd hebben in de B&B, wanneer kunnen wij dan inchecken?
Het inchecken kan gebeuren tijdens de openingsdagen en -uren van het restaurant. Dat is tussen 11u30 en 21u. Op andere dagen kan dat op afspraak.
Uitchecken kan de dag erna tot 11u.

Tot wanneer loopt het ontbijt de dag na het huwelijksfeest?
In onze logement prijzen is het ontbijt ingebrepen. Het ontbijtbuffet is open van 8u tot 11u.

Kunnen we het ontbijt ook upgraden naar een Brunch?
Het is mogelijk een brunch te voorzien. Hierbij voorzien we een ontbijt, een koud buffet, cava…  Graag bezorgen wij u hierover meer informatie.

Andere

Kan de ceremonie ook op het domein plaatsvinden?
Het is zeker mogelijk uw huwelijksceremonie bij ons te laten doorgaan. Dat kan zowel op de binnenkoer, in de zaal of in de tuin. Door de unieke en authentieke locatie wordt dit vast iets speciaals.

Op het domein zijn er ook stoelen aanwezig voor tijdens de ceremonie. Dit voor € 2,00 per stoel (inclusief op- & afbouw).